Grafisk Service

denny rune jørgensen

Nyhed

Kend dit marked

For at kunne udarbejde salgs- eller markedsføringstiltag, er det nødvendigt at vide noget om det marked, du skal til at sælge på.

Hvis du ikke skaffer nok oplysninger om markedet gennem dit netværk eller ved at søge oplysninger i fx aviser og på nettet, kan du lave en markedsanalyse for din ydelse eller dit produkt.

Du kan også få et bureau til at lave en professionel markedsanalyse.

Inden du går i gang med analysen, skal du overordnet være klar over, om du ønsker at sælge til andre virksomheder (business to business) eller til den private forbruger (business to consumer).

Dernæst skal du gøre dig klart, hvad hvert enkelt spørgsmål skal give dig af viden om i forhold til dit produkt eller ydelse.

Hvorfor markedsanalyse

Jo mere du ved om dine kunder og konkurrenter jo bedre. Der er mange spørgsmål man kan stille, for at få viden om kunderne. Nedenfor kan du se eksempler på, hvilke spørgsmål du kan stille.

Overordnet skal du være klar over, om du ønsker at sælge til andre virksomheder (business to business) eller til den private forbruger (business to consumer). Dernæst skal du gøre dig klart, hvad hvert enkelt spørgsmål skal give dig af viden om i forhold til dit produkt eller ydelse. ...Du kan læse videre på hjemmesiden "startvaekst" eller kontakte "Grafisk Service"


Til Forsiden

Få hjælp til tekstredigering


Tekstforslag til brochurer, kataloger, annoncer, eller planlagt udsendelse af pressemeddelelser til relevante fag- og dagblade. Tekstoplæg og ideer til salgsbreve eller direct-mail kampagner. 

Få hjælp til at søge finansiering af dine ideer

Mangler du indput til ansøgninger hos fonde for din forening, dit netværk eller et nyt produkt i din virksomhed er der hjælp og gode råd at hente her.